Pocení

Blog: poceni24.cz BLOG Statistiky: Počet přečtení: 285

Pocení Vás dlouhodobě ničí? Tohle musíte vědět, jestli chcete konečně vyhrát nad pocením!

poceníPocení


Jak vyzrát na pocení? Pocení v podpaží je dnes velmi kriticky vnímané. Pokud se potýkáte s rozpaky z pocení, ať už ze zmiňovaného pocení v podpaží, nebo při podání rukou jsou Vaše dlaně vlhké, Vaše košile či tričko je permanentně při stresových situacích mokré od potu, nebo Vaše ponožky jsou po vyzutí permanentně mokré, že by se daly ždímat, je tento článek právě pro Vás.

Zeptejte se sami sebe na tuto otázku: Co by pro Vás znamenalo suché podpaží? Více důvěry? Více úspěchu? Menší rozpaky? Více úlevy? Méně se skrývat? Svoboda být, dělat a nosit, co chcete? Buďme upřímní… zastavit pocení a znovu získat ztracenou důvěru, stojí za námahu. Jak toho ale docílit? Zde je několik tipů, které jsme se za poslední dekádu dozvěděli, jak uspět v boji s pocením.

6 rychlých tipů, které vám pomohou zastavit pocení:


1.
Použijte klinicky ověřenou sílu specializovaných antiperspirantů proti pocení, nikoliv běžné antiperspiranty z obchodních řetězců (můžete to samozřejmě zkoušet dále, protože jsou výrazně levnější, ale jak asi víte, většinou nezabírají a pak je to v kritických situacích téměř vždy propadák a pocení vítězí)
2.
Používejte antiperspirant proti pocení správně
6 tipů na pocení3.
Pokud Vás pocení výrazně omezuje v životě, řešte jej strategicky
4.
Zjistěte, co jíte - pikantní, či mastné nebo těžké potraviny jsou často spouštěči potu
5.
Pravidelně cvičte a trénujte, abyste bojovali se stresem a podporovali rovnováhu, větší odolnost a výdrž Vašeho těla
6.
Nevyžívejte se v emocích a stresu z pocení, tím to jen zhoršujete

Podívejme se nyní na jednotlivé tipy blíže ...

1. Používejte klinický ověřený a specializovaný antiperspirant k zastavení pocení a nadměrného pocení:

ověřené antiperspirantyPokud se budeme držet našich starých antiperspirantů, které máme doma, a které nám nefungují, tak se moc v problematice neposuneme. Vyhoďte je rovnou z okna! Vy dnes potřebujete produkt určený k zastavení pocení – klinickou sílu antiperspirantu. U pacientů a lidí trpících pocením a nadměrným pocením je vyžadována vysoká koncentrace hlinitých solí, aby antiperspirant byl opravdu účinný. Většina antiperspirantů koupených v obchodě nemá dostatek účinných složek, aby byla účinná pro zastavení pocení či nadměrného pocení. Hledejte produkty s obsahem chloridu hlinitého 12% nebo vyšším. Existuje mnoho volných antiperspirantů s dostatečným množstvím chloridu hlinitého, které lze považovat za účinné při léčbě pocení - hyperhidrózy (nadměrného pocení).

Určitě Vás zajímá, jak je to ale s bezpečností chloridu hlinitého k lidskému zdraví. To je víc než správná a důležitá otázka. Na internetu se vyskytuje mnoho názorů ohledně chloridu hlinitého související s přípravky proti pocení. Jak se v té džungli fám, úvah, nepodložených informací vyznat? Můžeme poskytnout vyjádření přímo od ministerstva zdravotnictví ČR, které komentovalo problematiku antiperspirantů obsahující chlorid hlinitý. V komentáři bylo sděleno následující:

„Antiperspiranty patří mezi široce využívané kosmetické prostředky k omezení pocení. Účinek antiperspirantu je navozen obsahem komplexní sloučeniny hliníku a zirkonia, jejichž bezpečnost byla projednávána již v roce 1998 Vědeckým výborem pro kosmetiku a nepotravinové výrobky, který je odborným poradním orgánem Evropské komise. Nejvyšší přípustná koncentrace v antiperspirantech je stanovena závazným předpisem pro kosmetiku - tato látka se uvádí jako položka č. 50 v příloze č. 3 vyhlášky č. 448/2009 Sb., o stanovení hygienických požadavků na kosmetické prostředky, ve znění pozdějších předpisů, která byla harmonizována s právem Evropského společenství (směrnice 76/768/EHS pro kosmetiku). V České republice je možno používat a používají se v antiperspirantech pouze ty látky, které jsou povoleny i v ostatních členských státech ES. Odborná literatura zaměřená na studie penetrace látek kůží prokázala, že komplexní sloučenina hliníku a zirkonia, která je povolena pro antiperspiranty, proniká do ústí potní žlázy a navozuje dočasné a omezené zúžení jejího vývodu, čímž dochází k omezení pocení, ale do hlubších vrstev přes dno potní žlázy neproniká. Důvodem je především relativně velká molekula této komplexní sloučeniny, což neumožňuje průnik sloučeniny přes laminu basalis, tj. bazální membránu kůže nebo dna potní žlázy. Rovněž vylučování potu směrem na povrch pokožky není zcela blokováno. Pocení neslouží u člověka k vylučování „toxinů“, jak je někdy nesprávně uváděno, ale především jako jeden z nástrojů pro termoregulaci. Kromě této úlohy zajišťuje vylučovaný pot spolu s produkty mazových žláz tvorbu ochranného hydrolipidického filmu (tenkého povlaku) na povrchu kůže, který má kyselé pH a chrání (do určité míry) kůži před napadením mikroby. Žádná odborná literatura neprokazuje kauzální souvislost mezi používáním antiperspirantů a karcinomem prsu, navíc z anatomického hlediska odvod mízy z oblasti axily a prsní žlázy probíhá odděleně. Možná souvislost Alzheimerovy choroby s vysokým příjmem hliníku (např. z hliníkových uzávěrů limonád) byla v minulosti zmiňována pouze v případě požití hliníku, což není případ antiperspirantů, které jsou aplikovány na kůži a nejsou určeny k požití. Navíc tato souvislost nebyla s konečnou platností prokázána. Antiperspiranty, které obsahují povolenou sloučeninu hliníku uvedenou ve vyhlášce o kosmetických prostředcích, lze proto považovat za zcela bezpečné kosmetické prostředky.“

Používání antiperspirantů obsahujících chlorid hlinitý je nejúčinnějším způsobem, jak lokálně léčit pocení a nadměrné pocení. Ačkoli je úleva, kterou poskytují, dočasná a trvá od hodin po dny v závislosti na značce, jsou tyto antiperspiranty snadno přístupné, bezpečné a vysoce účinné.

2. Aplikujte antiperspirant proti pocení správně, aplikujte jej vždy na noc:

aplikace sweatstopJak těžké může být používání antiperspirantu? Budete překvapeni. Aby antiperspirant byl nejúčinnější, měl by být aplikován v noci před spaním. Proč? Protože účinná látka (chlorid hlinitý) potřebuje čas, aby vytvořila blok na potní žláze. Nejdůležitější je, aby aplikace byla na noc, protože obvykle je to doba, kdy se většina lidí potívá méně nebo vůbec. Několik dalších tajemství, které Vám pomohou využít účinků antiperspirantu proti pocení na maximum:

1. Aplikujte na noc:
Jo, jo… to už jsme si řekli, ale je to zkrátka důležité. Zajistěte, aby před aplikací bylo Vaše podpaží čisté a suché. Mělo by dojít k očištění od deodorantu, který jste celý den na sobě měli.

2. Ujistěte se, že antiperspirant má optimální kontakt s podpažím:
chlupaté podpaží může být Váš nejhorší nepřítel, když se snažíte dosáhnout příznivých výsledků antiperspirantu. Chcete-li dosáhnout nejlepších výsledků, zvažte redukci nebo kompletní oholení podpaží. Nicméně zde platí také určitá pravidla, nepoužívejte antiperspiranty nebo deodoranty ihned po holení, protože to může způsobit zbytečné podráždění kůže. Proto je nutné drobně plánovat kdy aplikovat, standartně, abyste se vyhnuli jakémukoliv podráždění kůže, je nutné nepoužívat antiperspirant proti pocení ne dříve než 48 před a po oholení podpaží, minimální doba je však 24 hodin.

3. Možná, že na poprvé hned neuspějete…
Zkoušejte to znovu a znovu, Vy chcete přeci vyhrát nad pocením, nebo ne? Pokud neuvidíte ihned 100% zastavení pocení po první aplikaci antiperspirantu. Nevzdávejte se. Často to může trvat po dobu 3-4 aplikačních nocí silného antiperspirantu, než dosáhnete požadovaných výsledků.

Jakmile Vám antiperspirant proti pocení konečně zabere, můžete jej následně používat již podle osobní potřeby, zkrátka až budete mít pocit, že se Vaše pocení zase zhoršilo.

3. Oblékejte se více strategicky, jestliže je Vaše pocení více vidět:

Náš šatník se mění s počasím a různými životními situacemi. Oblékáme se lehce, když je horké počasí, a naopak více, když je studené. Pro většinu lidí, kteří trpí pocením a nadměrným pocením, pocení trvá bez ohledu na počasí, oblečení nebo situaci. Takže musíme být stratégy a oblékat se úměrně tak, abychom snížili pocení, či jej schovali. Ano schovali, lepší radši nevidět. Začněme s barvami, kterým je třeba se vyhnout. Ponechte své světlé oblečení, či šedé radši ve skříni. Oni vždy odkryjí Vaše pocení. Tmavší oblečení, nebo černé, tmavé barvy a rušivé vzory budou skrývat pocení co nejlépe. Bundy a svetry, saka jsou také užitečným nástrojem pro udržení Vašeho zpoceného tajemství ... tajemství, o kterém se svěřovat nechceme. Ale vážně… prostě zapomeňte na celou sekci "oblékání strategicky". Najděte si skvělé a především specializované antiperspiranty proti pocení a můžete nosit to, co opravdu chcete, kdykoli budete chtít a kam chcete. Víme, že fungují a pomohly již neskutečně mnoha lidem trpící pocením. Přidejte se k nim a vyhrajte v boji s pocením!

                                                                                       pocení a oblečení

  

4. Sledujte, co jíte - vyvarujte se jídla, které spouští pocení:

Kořeněné potraviny jsou zde zjevným viníkem. Pokud se potíte víc, než chcete, doporučuje se, abyste se drželi jídel a potravin s mírnějšími příchutěmi, aby se tělo nepřehřívalo zevnitř. Poměrně jasně totiž uvidíte, že Vaše tělo reaguje na kořeněné jídlo stejně jako na teplý slunečný den… Pokouší se totiž ochladit. A to se děje právě pocením. Vyhněte se proto kořeněným potravinám, pokud to jen jde, abyste zabránili zbytečnému pocení a nadměrnému pocení. Kromě výše uvedeného existují další spouštěče potravin, které mohou zhoršit Vaše pocení. Každodenní káva nebo energetický nápoj, který milujete, může přispívat k Vašemu pocení či nadměrnému pocení. Kofein působí svou magii tak, že stimuluje Váš centrální nervový systém, což Vám dává trochu energie, díky kterému se oživíte a přemýšlíte jasněji.

Tyto procesy však způsobí, že se Vaše nadledviny dostanou do velké zátěže podobně jako třeba při bojové reakci nebo při letu. V podstatě Vaše tělo reaguje na kofein, jako by reagovalo na nebezpečí. Tato reakce stimuluje produkci pocení na dlaních, pocení nohou a pocení v podpaží. Snížení nebo odstranění příjmu kofeinu nemusí nutně zastavit Vaše pocení či nadměrné pocení, ale je pravděpodobné, že výrazně sníží množství pocení způsobené Vašimi apokrinními žlázami. Naopak jiné potraviny mohou skutečně pomoci snížit pocení. Vyhýbejte se spouštěčům pocení uváděných výše a dopřejte tělu více zdravého ovoce, zeleninu, vitamíny řady B a další potraviny bohaté na vápník, které Vám pomohou potlačit pocení. Není to záruka, ale nemůže to ublížit a hlavně to pocení nezhoršuje.

                                                                                  pocení a jídlo


5. Nebaví Vás cvičit? To je škoda, je to tak prospěšné pro tělo, pravidelné cvičení podporuje normální pocení a je velmi přínosné pro celkové zdraví:

Pravidelné cvičení vyvolá uvolnění endorfinů, což povede k uvolnění napětí a dochází ke spokojenosti. Snižování hladin stresových hormonů pomocí cvičení v kombinaci s uvolněním endorfinu zanechává tělo v klidu a snižuje možnost vyvolání reakce na nadledviny, tedy na stresory (pocení je výsledkem reakce nadledvin). Chcete-li těžit z výhod tohoto efektu, budete muset cvičit pět dní v týdnu asi 30 minut, anebo alespoň každý den po dobu 5-10 minut. Když budete cvičit, zlepší se Vaše celkové zdraví, tělo bude odolnější, bude zvládat větší námahu a bude se méně potit při běžných činnostech. Lidé, co pravidelně cvičí, se méně potí v běžném životě.

                                                                                    pocení a cvičení

 

6. Nevyžívejte se v emocích a stresu z pocení a potu:

Jak jistě víte, čím více zdůrazňujete Vaše pocení, tím je pocení jen horší. Říkáme tomu cyklus stresu z pocení. Váš nežádoucí pocit vede ke stresu, který vede k většímu pocení a tím se z toho stává začarovaný kruh. Věnujte se problematice stresu a jak jej zvládat a budete o krok blíž ke zvládání stresu z pocení. Chcete-li kontrolovat Vaše specifické stresory, musíte pochopit, že ve výsledku o nic nejde, nic není tak horké. Jak se říká: „pokud nejde o život, tak o nic nejde“. Ve skutečnosti je nervový pot výsledkem, že Vaše tělo je přivedeno do myšlení, že je v nebezpečí, což v drtivé většině není pravda a jedná se jen o jakýsi klam mozku. Takže to, co potřebujete, je zbavit se panického režimu (strachu). Chcete-li tento klam vyřešit, postupujte podle těchto čtyř kroků, když se ocitnete pod tlakem:

pocení a stres1. Připravte se:  
Když víte předem, že se budete nacházet ve stresující situaci (tj. rande, navštěvujete párty nebo vydáváte prezentaci), máte drobnou výhodu. Prozkoumejte své myšlenky ohledně situace - zeptejte se sami sebe, z čeho býváte nervózní. Neodpovídejte všeobecně typu: "schůzka" nebo "selhání", snažte se být co nejvíce specifičtí. Uvědomte si, čeho se skutečně obáváte a zapište si to. Zjistíte, že stanovení zdroje Vašeho stresu a jeho uvedení do slov vám poskytne jasnost, kterou potřebujete ke zvládnutí situace, místo toho, abyste se tím jen trápili. Jakmile zjistíte zdroj stresu, procvičíte výše popsané meditační techniky, abyste připravili svou mysl na danou situaci.

2. Dýchejte:
Určitě mi teď odpovíte, že dýcháte. Vaše tělo se o to automaticky stará samo, ale uprostřed adrenalinového spěchu se může stát, že dýcháte těžce a rychleji. Pomalý, hluboký dech vám říká, že není v žádném nebezpečí, že jste klidní a uvolnění. Chcete-li co nejlépe využít tohoto cvičení, vdechujte hluboko a pomalu nosem, držte dech na tři sekundy a pak pomalu vydechujte ústy. Opakujte to desetkrát.

3. Zaměřte se na okamžik:
Nenechte se chytnout v přemýšlení nad nejhoršími scénáři, typu „co když…“ to jsou totiž také okamžiky, kdy se na Vás stres přenáší a vzniká pocení. Zaměřte se na fakta a třeba na samotný úkol. Je pravděpodobné, že samotný úkol není téměř tak stresující, než přemýšlení nad všemi těmi hypotetickými katastrofami, které Vám přišli na mysli.

4. Nepodléhejte pocení:
Pokud se začnete potit, nemějte strach. Nemusíte přidávat další vrstvu starostí do starodávného problému s pocením. Přestaňte na pocení myslet, snažte se zaměřit Vaši pozornost a mysl na něco jiného (např. na výše uvedené dýchání!), vždy když se uklidníte a opustíte mysl ze stresu z pocení, přestanete se potit, pocení je velmi propojené s centrální a nervovou soustavou.


Ano, ano, já vím, je to hodně bodů a hodně kroků, ale nechtěli byste konečně vyhrát nad pocením a být v suchu? Nestojí to za pokus? To nejmenší co můžete pro sebe udělat, je zkusit specializované přípravky proti pocení a třeba všechny chmury a stresy ohledně pocení během chvíle zmizí, víme to, je to Vaše šance. Mezi favority v boji s pocením patří bezesporu spreje a antiperspiranty proti pocení švýcarské značky Sweatstop. Máme je osobně vyzkoušené, jsou velmi účinné a zachránili již mnoho lidí v boji proti pocení. Chcete se k nim přidat a vyhrát nad pocením?

                                                                                                                     specializované přípravky proti pocení

logo poceni24.cz nadměrné pocení
článek: pocení
5.6.2017 poceni24.cz

Štítky: pocení

Komentáře

Přidat vlastní komentář